Tertnes Håndball Elite-Fredrikstad Bkl., Eliteserien Kvinner > Forhåndsomtale – Fredrikstad

Tertnes Håndball Elite-Fredrikstad Bkl., Eliteserien Kvinner > Forhåndsomtale

Neste test for oss, det er i Bergen mot Tertnes. Tertnes er en motstander med en svært dyktig trener, og en klubb som har prestert godt over tid. De har hatt store utskiftninger, men holder på et tydelig konsept om hvordan de skal utvikle seg videre. De tapte med 1 mål mot Molde, spilte uavgjort mot Byåsen og tapte med 4 borte mot Storhamar. Det er ingen tvil om at denne oppgaven er spennende og utfordrende. Et forsvar som varierer mye, et kollektiv med meget gode konsekvensbevegelser i angrep, og en gjeng med spillere som liker å løpe kontra og ankomst. De har tatt fine steg, med mange nye spillere inn i laget før denne sesongen, og er nå oppe på en 5. plass 1 poeng bak Molde.

Høstens møte ble en målrik affære, med uavgjort og 34-34 på tavlen. Jeg tror igjen på at det kan bli mange mål, høyt tempo og mange dueller. Jeg mener vi har hatt en meget god treningsuke så langt, og vi skal legge sjela vår i å plage dem i Haukelandshallen. Jentene viser et veldig engasjement til oppgaven, og jeg gleder meg til en ny utfordring.

Oppgavene fra kampen mot Follo kan gjerne gjentas, for nå møter vi et lag som er gode på mye av det samme. I tillegg så møter vi det laget i Rema1000 ligaen med flest 2minuttere, så her skal vi være klare for en gjeng som slåss fra første til siste sekund.

• Jeg vil at vi skal bekjenne farge fra start av!
  • Vi skal være nådeløse innenfor egen 9m!
  • Vi vil løpe på alt som rører seg!
  • Vi vil ofre både en arm og ett bein for å få den ballen i mål!
  • Vi vil vise engasjement og vilje!
  • Vi vil vinne kampen for alt det er verdt!

Vi ses i hallen!

Eirik 🙂