Oppsal arena ønsker velkommen til dyst! – Fredrikstad

Oppsal arena ønsker velkommen til dyst!

Jeg tror ikke vi får de samme rammene som Oppsal hadde hjemme mot Vipers, men kanskje kan det være at de lurer noen folk inn i hallen. For dere som ser kampen på TV, så må dere nok finne glede i den grå veggen denne kampen også. Oppsal er det laget som har hatt størst økning i antall tilskuere denne sesongen, og det er moro for en klubb som ikke akkurat har vært bortskjemt med tilskuere på kampene sine.

Endre og Trond har gjort en ekstremt god jobb med denne gjengen. Endre måtte starte helt på nytt forrige sesong, og hadde fin kontinuitet inn i årets sesong. En brutal start med skade på Janne Eklo ga dem noen utfordringer. Nå forsvant også en av eliteseriens aller viktigste spillere også ut med skade. Eira Aune har vært helt outstanding i begge ender av banen, og det er trist for henne med en skade på dette tispunktet. Men hun kommer nok tilbake. I hennes fravær har det blitt mer plass til meget gode skyttere som Lina Marie Jensen og Vilde Andersen Vinje. I tillegg har fotrappe Ricke Bøttger og Lorin Sendi fått prøve seg mer og mer. Lagets mastermind er definitivt Frida Nåmo Rønning, en særdeles klok midtre bakspiller, med godt skudd, og meget godt samarbeid med linjespiller. I tillegg så har de Eli Marie Raasok i mål, en målvakt som har tatt posisjonen sin med meget stort hell, etter at Rikke Granlund dro til Danmark.

Vi fikk en brutal nedtur på onsdag, og nådde rett og slett ikke opp mot Aker. Det er sikkert mange årsaker til dette, og her kan man bruke ulike verktøy for å forklare disse årsakene. Vi har selvfølgelig forsøkt å evaluere prestasjonen, både individuelt og kollektivt, men det viktigste har vært å finne veien videre. Hvordan skal vi heve oss, hvordan skal vi prestere som kollektiv, hvordan skal vi klare å slå Oppsal…

Høstens kamp mellom de to lagene ble spilt i Mossehallen, og endte uavgjort. Det var en kamp hvor vi kun leverer 35 skudd på mål, lager 21 totalt, og det er rett og slett en dårlig håndballkamp. Nå ønsker vi å vise oss fra en mer positiv side enn vi gjorde på onsdag. Vi vil treffe bedre i taklingene, stå mer kompakt i eget forsvar. Sørge for at målvaktene våre får nok hjelp, slik at de redder skuddene, og deretter kunne øke tempoet i kontra- og ankomstspillet.

I det etablerte angrepsspillet skal vi ikke finne opp kruttet, men vi skal forsøke å bli enda flinkere til å sette flere spillere i de situasjonene vi ønsker. Dette for å ha flere verktøy å bruke for å lage mål, og igjen bli vanskeligere å stoppe for motstanderen.

Jeg gleder meg ordentlig til kamp, slik at jeg får noen andre minner i hodet en de jeg har fra Aker kampen.

Følg oss til hallen, eller se kampen på f-b.no!

Vi ses i hallen!

Eirik J