Fredrikstad Bkl.-Storhamar Håndball Elite, Eliteserien Kvinner > Forhåndsomtale – Fredrikstad

Fredrikstad Bkl.-Storhamar Håndball Elite, Eliteserien Kvinner > Forhåndsomtale

Det er mange endringer som gjøres i landet vårt, med nye kommunenavn og fylkesinndelinger. Regionale maktsenter, nesten litt som det var da vikingene herjet. Vi får vel håpe at endringene gjennomføres noe mer sivilisert i dagens moderne samfunn.

Nå tar vi nok engang imot et lag som jakter medalje i årets Rema1000 liga. Denne gjengen kjenner jeg jo bedre enn de andre lagene vi møter, og på mange måter så kjenner jeg motstanderen bedre enn mitt eget lag. Det er en utrolig vanskelig øvelse det å forberede laget til morgendagens motstander. Hvor mye informasjon skal man komme med, hvor detaljert skal man være, hvor mange alternative løsninger skal man komme med? Jeg gikk rett i fella før vi møtte dem på Hamar, og forhåpentligvis så har jeg lært litt siden den gang.

Selv om jeg kjenner jentene veldig godt, så er laget forandret. De har byttet ut min gamle sjef Arne Senstad, med Magnus Johansson. Svensken med erfaring fra blant annet Molde, Bucuresti og Savehof. En erfaren herremann, som ønsker å løfte prosjektet på Hamar til nye høyder. Jeg vet hvor hardt Arne jobbet med dette, så han skal virkelig få jobbe et par timer hvis han skal gjøre en bedre jobb enn sølvreven fra Kapp.

På Hamar ble stillingen 27-16, og jeg ble kritisert for å være passiv i forkant av kampen. Hvis så var tilfelle, så skal jeg love at jeg ikke er passiv denne gangen. Jeg vil at vi skal ut å jage etter de gule og blå. Det er kanskje bedre enn oss på papiret, men ingen skal slå oss på innstilling og innsats. Navnene på lagoppstillingen betyr ikke en dritt hvis man er villig til å ofre høyre arm for lagvenninnen. Så får vi se om vi kan være litt råere, litt klokere, litt tøffere, litt mer kyniske, litt mer ekstreme, og kanskje litt bedre helt til slutt.

Jeg håper at det ramler folk inn i hallen, slik at vi kan skape en god stemning for alle fremmøtte! Begge lag vil spille underholdende håndball, og hvis dommerne tillater det, så smeller det nok ganske godt ute på parketten også. Denne gangen kan vi forvente mye av kamplederne, med rutinerte Larsen og Lillebuen. Da vet man i alle fall at man går av banen med en følelse av at det var likt på begge sider.

Vi skal krige og slåss for hverandre, vi gleder oss til utfordringen!

Vi ses i hallen!

Eirik J