Fredrikstad Bkl.-Oppsal, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Forhåndsomtale – Fredrikstad

Fredrikstad Bkl.-Oppsal, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Forhåndsomtale

Det blir historisk når FBK inviterer til tidenes første eliteseriekamp i Lislebyhallen på førstkommende onsdag klokken 18:00!

FBK befinner seg i en god flyt, og er stinn av selvtillit til tross for at laget dro tomhendt fra Hamar på søndag.

Trener Elias Mar Halldorsson var fornøyd med lagets innsats etter søndagens bortekamp, og konstanterer at laget leverer en positiv kamp hvor Storhamar må krige gjennom hele kampen for å sikre seg de to poengene.

Det var jevnt gjennom hele kampen, og spillere som Hanne Sagvold og Karoline Syversen leverer fantastiske prestasjoner. Generelt holder laget seg til gameplan gjennom hele kampen og er svært lojale til spillet. Dessverre bommer vi for mye, noe som gjør at vi ikke klarer å utligne mot Storhamar til tross for at vi gjorde det meget utfordrende for Storhamar sitt forsvars- og angrepsspill.

Det er surt at vi ikke får bedre betalt etter kampen i Hamar, men Storhamar er et godt lag som skal spille kvartfinale i Europacup, så denne prestasjonen kan og skal vi bygge videre på.

Allerede i morgen spiller vi neste kamp, og da tar vi i mot Oppsal i Lislebyhallen. Oppsal befinner seg foreløpig på 13.plass på tabellen og er under linja for direkte nedrykk. Når det er sagt, har de fremdeles 10 poeng til å spille om og vi forventer at Oppsal kommer til å krige med alt de har for å sikre seg to ekstremt viktige poeng. I sist kamp FBK spilte mot Oppsal var det svært jevnt i førsteomgang, før FBK våknet og stengte buret i 17 minutter i andre omgang. Vi håper på å se mer av FBKs solide forsvarsspill og hurtige angrepsspill i oppgjøret på onsdag!

Dette blir dessuten en historisk begivenhet når tidenes første eliteseriekamp skal gjennomføres i Lislebyhallen!

Salget av billetter har gått unna, og det er kun 10 ledige billetter før kampen er utsolgt!