Fredrikstad Bkl.-Fana, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Forhåndsomtale – Fredrikstad

Fredrikstad Bkl.-Fana, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Forhåndsomtale

Første halvdel av REMA1000 ligaen nærmer seg slutten, og FBK er har nå unnagjort elleve seriekamper. Nå venter Fana på motsatt banehalvdel på søndag, og da er det svært revansjelystne FBK spillere som er klare etter sist helgs tap mot Byåsen.

FBK har verken møtt Fana i løpet av oppkjøringen eller i NM, og det blir derfor første møte mellom de to lagene på søndagens oppgjør. Poengmessig har Fana har prestert relativt likt som FBK i første halvdel av sesongen og laget fra Bergen er plassert på plassen over FBK på tabellen. I likhet med FBK er det et ungt lag, og de har variert noe i prestasjonene sine i løpet av sesongen med uavgjort over storlaget Vipers den ene dagen og uavgjort mot Romerike og Larvik den andre.

Fana har også den foreløpige toppscoreren i divisjonen på sitt lag, nemlig Christine Alver. Hennes skudd fra bakken er giftig, og noe ethvert lag må være obs på.

Når det er sagt, så har FBK alle muligheter til å ta to poeng i søndagens oppgjør og jentene våre er klar for krig klokken 16:00 på søndag. Lykkes FBK med forsvaret sitt, og får satt tempo fremover i banen, så vil ethvert lag slite med å ta med seg poeng fra Kongstenhallen. Det skal være vondt å komme til Fredrikstad, og det skal FBK illustrere på søndag.