AVSLUTTER SAMARBEIDET ETTER SESONGEN – Fredrikstad

AVSLUTTER SAMARBEIDET ETTER SESONGEN

Eirik Haugdal og Fredrikstad Ballklubb avslutter samarbeidet etter årets sesong.

Det har de siste månedene pågått en prosess der det har vært flere samtaler mellom Eirik Haugdal og klubben angående veien videre. Med bakgrunn i disse samtalene og en helhetsvurdering er det besluttet at den nåværende kontrakten med Eirik Haugdal ikke blir forlenget ved avtalens utløp 31.mai. Det finnes aldri noe godt tidspunkt å gå ut med dette, men klubben føler det er riktig å gå ut med denne informasjonen nå av flere grunner.

• Ettersom valget er tatt må ledelsen begynne jobben med å sette sammen et nytt og godt team inn mot neste sesong.
  • Når man starter en slik prosess vil det alltid være stor fare for at det sprer seg og klubben ønsker at dette skal skje på en ryddig og ordentlig måte

Eirik Haugdal erstattet Christer Karlsson foran 2019-sesongen og står med 34 serie- og cupkamper som FBK-trener. Semifinalen i NM denne sesongen står igjen som det sportslige høydepunktet.

Vi ønsker å takke Eirik for den jobben han har lagt ned for Ballklubben i denne perioden. Eirik er en meget sterk faglig trener som vi vil høre mye om i håndballnorge i årene som kommer.

Alle krefter skal nå brukes på å skape best mulig rammer rundt treningshverdag og de gjenværende kampene.

For spørsmål: Ta kontakt med Styreleder Monique Blystad (90528911