Det ble nivåforskjell som forventet mellom FBK og Østsiden. – Fredrikstad

Det ble nivåforskjell som forventet mellom FBK og Østsiden.

Det var godt over 250 tilskuere som var møtt frem til dagens cup kamp mellom FBK og partnerklubben, Østsiden.  Det ble som forventet, våre elitejenter ble hakket for «store» for Østsiden. Begge lagene er nyopprykket i sine divisjoner, vi i eliteserien og Østsiden i 2. divisjon.

Spesielt  i forsvar var det stor forskjell. Etter en knallåpning på 2-0 av Østsiden, stengte forsvaret og Jenny målet hos FBK, og det sto 19-5 til pause.

Vi sender varme tanker til Tina Knudsen som skadet seg under kampen

Det er alltid trist når spillere skader seg, og Tina Knudsen hadde det ikke godt etter en vridning av kneet etter en finte. Vi håper det går bra med den unge tøffingen, som i fjor spilte i FBKs juniortropp.

Østsiden var aggressive i begynnelsen av andre omgang, men da kampen var slutt, sto det 33-14 i FBKs favør.

På årets elitelag har vi mange unge spillere og det var ekstra gledelig at ungjentene fikk vist seg godt frem i kampen. Ingen ting er bedre for håndballbyen Fredrikstad når lokale jenter står for gode prestasjoner på parketten. Nora Thulin laget 6 mål og Karoline Syversen 5.  Disse to ble kampens toppscorerer sammen med linjespiller Malo, også med 5 mål.

Neste NM kamp mot Sarpsborg

Vi ønsker Østsiden lykke til videre i sesongen, og FBK møter Sarpsborg i neste cup kamp!