Opptur i Bergen mot Fana, etter hjemmetapet mot Skrim! – Fredrikstad
Seier mot Fana i Bergen!

Opptur i Bergen mot Fana, etter hjemmetapet mot Skrim!

Etter en «møte veggen » avslutning i kampen mot Skrim hjemme i Kongstenhallen, smakte det fortreffelig med en sterk borteseier mot Fana i Bergen i dag.

Det ble en jevn kamp, og lagene fulgte hverandre hele veien. Vi ledete med ett mål til pause, og kunne reise hjem med seier og to poeng i bagasjen.

– Fantastisk deilig. Dette var en bra håndballmatch mellom to gode lag. Mest av alt er jeg imponert over laget mitt. Vi fikk en real nesestyver mot Skrim – da vet man hvordan idrettsbyen Fredrikstad er; det er lett å svartmale situasjonen totalt. I dag reiste vi oss, og det er jeg glad for, sa FBK-trener Christer Karlsson og kostet på seg en seiersdans foran de mange tilreisende supporterne fra Fredrikstad.

Kampfakta:

Fana – FBK 21-24 (9-10)

Slåtthaughallen

FBKs lag (mål): Jenny Sandgren, Emilie Teistung –  Pernille Gjendem, Anett Andersen (2), Kine Christiansen (4), Celina Pedersen, Albesa Kuqi, Frida Kjuus Christiansen (3), Ida Wernersen (7), Melanie Felber (2), Louise Karlsson (2), Pernille Huldgaard Christensen (3), Emilie Wernersen (1).

Toppscorer Fana: Emilie Hovden (8).

Utvisninger: Fana 4×2 min, FBK 1×2 min.

Ida var effektiv i dagens kamp, og satte inn 7 mål. Også Kine fikk en god kamp fra kanten. Frida var litt for tøff i en takling i andre omgang, og fikk derfor et rødt kort i samlingen…..

Alle jentene sender takk til Jenny som sto knallbra i mål, og ble fullt fortjent banens beste.