Flott kamp av jentene våre mot Follo, seier 26-19! – Fredrikstad
Faksimile fra Fredrikstad Blad

Flott kamp av jentene våre mot Follo, seier 26-19!

Våre jenter var godt forberedt til torsdagens kamp mot Follo. Gjestene bød heller ikke på noen overraskelse, og spilte sitt vanlige 3-3 forsvar. Det sto imidlertid 9–3 til oss etter 17 minutter, og på tross av en  svak FBK-periode i slutten av omgangen var stillingen 11–8 i vår favør til pause.

Vi fikk en forrykende start på 2. omgang!

11–8 ble etter hvert til 21-11, og da var kampen i realiteten over, og poengene kunne innkasseres.

– Det blir jo en bekvem seier til slutt. Det som gledet meg mest i dag er å se at flere av spillerne nærmer seg toppform. Vi har flere matchvinnere i laget, og ting ser lyst ut, mener «CK».

Banens beste hos oss ble fullt fortjent Emilie Wernersen, som gjennom hele kampen strålte av spilleglede og energi!

Kampfakta:

Mål : Kine Christiansen (1), Celina Pedersen (1), Frida Kjuus Christansen (5), Ida Wernersen (6),  Pernille Huldgaard Christensen (5), Emilie Wernersen (7), Malin Fried Hansen (1),

Utvisninger: FBK 1×2 min, Follo 3×2 min

Frida Kjuus Christiansen leverte en solid kamp og tegnet seg for fem scoringer mot Follo. Vi gratulerer Frida som rundet 60 spillemål sålangt denne sesongen!

Vi spiller bra forsvar og 19 mål bakover er godkjent. Alle spillerne sto på for hverandre og også denne kampen hadde Jenny viktige redninger!