Danner Fredrikstad Elite AS – Fredrikstad

Danner Fredrikstad Elite AS

Foto: Svend Anders Karlsen-Moum

Onsdag formiddag avholdt de tre klubbene en felles pressekonferanse for å fortelle om satsingen. Samarbeidet skal ta klubbene tettere på hverandre og øke inntekter, omdømme og sportslig utvikling.

– Vi vil jobbe med felles prosjekter som først og fremst skal få frem nye talenter i distriktet. Mulighetene er mange, men dette skal ikke gå ut over daglig drift i hver enkelt klubb. Vi skal ta steg for steg, prosjekt for prosjekt, fortalte de tre klubberepresentantene: Geir Bakken fra FFK, Trond Magnussen fra Stjernen og Pål Kristiansen fra Fredrikstad Ballklubb.

Samarbeidet er forankret i de tre klubbenes styrer, og det første prosjektet er allerede klart til lansering.
– Vi har utviklet et felles produkt sammen med en lokal partner, Beautycompagniet, og lanserer både 2-in-1-shampo og hårpaste, forteller Geir Bakken i FFK.

Klubbene skal sammen gå ut til sine samarbeidspartnere den nærmeste tiden, og ikke minst mot privatmarkedet.

Også omdømme og økt blest om lagenes aktivitet kan bli styrket som følge av det nå formaliserte samarbeidet.
– Vi ønsker å se på felles utsalgssted for billetter og supporterartikler. Gjerne i samarbeid med en butikk i byen. Vi ser positivt på å bruke felles ressurser rundt dette, sier trioen.

Dette skriver media om lanseringen:

NRK Østfold: Toppklubbene lanserte Fredrikstad Elite

f-b.no: FFK, FBK og Stjernen i spennende samarbeid