Flott treningshelg med topphåndball i Borgehallen! – Fredrikstad

Flott treningshelg med topphåndball i Borgehallen!

Treningshelgen startet med en hard treningsøkt i Kongstenhallen på fredag.  Vår nye  A tropp er «fersk», og det er mange som skal samspilles. Vi fikk imidlertid kjenne på «Svensk toppnivå» og vi så med glede frem til lørdagen, og helgens første match.

Det var et tent lag som gikk på banen lørdag. Etter presentasjon av våre gjester fra Sävehof, ble det individuell presentasjon av spillerne på årets FBK lag.

Og det var klart fra avkast at jentene ville vise seg frem. Første omgangen ble jevnspilt, og vi ledet 15-13 til pause. Africa Sempere spilte sin første kamp sammen med jentene, og hun spilt veldig bra! Vi fikk også se kvaliteter hos de andre spillerne, og veldig gledelig var det at var det at våre solide bakspillere Ida Wernersen og Anette Hansen virkelig presenterte seg! Anette ble kampens toppskorer med 10 mål! Det ble mye slitne bein på banen utover i andre omgangen, og våre Svenske gjester holdt best og vant kampen 30-25. Kampen viste mye flott håndball fra begge lag. Håndball er ikke «frøkensport»….  Det viser Katharinas blåveis klart!

Lørdagskvelden var det grillkveld på klubbrommet! Trivelig kveld for både spillere og ledere.

Søndag var det mer treningskamp. Vi spilte tre omganger mot Sävehof, og i en av dem fikk «ungdomsrekka» kjørt seg og kjent på nivået i topphåndballen….. Det var godt det var trening, og lærdommen må bli, at på dette nivået «gir man ikke ved dørene…» Det må klines til fremover , men  man må innse at man blir hardt straffet for feil man gjør fremover på banen…. Men det er vel dette man lærer av, får vi håpe….

Stabekk fikk også en leksjon i topphåndball da de møtte Sävehof i dagens andre kamp. Det sto 21- 10 til pause og kampen endte 40-25. … Mulig Stabekk fikk litt å tenke på på hjemveien….

I den siste kampen møtte vi Ønnered, et annet godt Svensk eliteserielag. Kampen bølget, og det synes tydelig på jentene at det var slitne kropper…. Det så en periode stygt ut, og vi lå under med 6 mål! Men så ble det satt på friske bein! Dette hjalp  og da kampen var slutt sto det 25-25.

Våre Svenska gjester var veldig fornøyde med oppholdet, og vi takker spesielt Stålesens for fantastisk mat begge dagene! Alle var fornøyde med arrangementet ellers. Det var godt besøk på tribunen og god stemning generelt. Takk til alle i staben som er på plass i arrangementskomeiteen! Fantastisk innsats fra alle dere,  er gull verdt for klubben!