Nytt solid tilskudd til elitelaget vårt!!! – Fredrikstad

Nytt solid tilskudd til elitelaget vårt!!!

Vi har gleden av å presentere et nytt tilskudd i elitetroppen! Den 20 år gamle Amanda Sundberg vil slutte seg til laget i midten av juni måned. Amanda kommer opprinnelig fra Örnsköldsvik, men har i de siste årene vært en del av Sävehof talentutvikling. Som et resultat av et godt samarbeid mellom Fredrikstad Ballklubb og IK Sävehof, har vi fått til en utlånsavtale med Sävehof for neste sesong. Fra før av har vi en annen Sävehofspiller i troppen, Linnea Arrenius, som har valgt å forlenge hos oss med 2 års kontrakt!

Amanda har de to siste sesongene vært en del av A troppen i Sävehof, har deltatt i champions leage, og var i helgen med å tok sitt andre SM gull!! Hun står bokført med 20 juniorlandskamper og 13 u landskamper. Vi ønsker den 1.80 høye venstrehendte spilleren vellkommen som en solid forsterkning i troppen!

«Det er fantastisk at vi har fått til et så godt samarbeid med IK Sävehof. Jeg kjenner godt deres arbeide på herresiden i Sverige, hvor de har fostret stortalenter i hpoetall. Det samme har i den siste tiden vært tilfelle på damesiden, der de har blitt like overlegne i Svensk damehåndball som Larvik er i Norge!» sier vår sportslig leder, Magnus Andersen.