Prestisjeseier og tabelltopp i Østlandsserien! – Fredrikstad

Prestisjeseier og tabelltopp i Østlandsserien!

J18 ledet Østlandsserien sammen med Fjellhamar før dagens kamper mot Flisa og Sarpsborg. Vi håpet på 4 poeng, men med tidligere svært dårlige resultater mot Sarpsborg var vi langt fra sikre.

Første kampen mot Flisa ble tyngre en forventet. Jentet trøblet med forsvaret hele første omgang og til pause lå FBK under med 2.
Hva trener Sigvald sa i pausen er uvisst, men etter hvilen var det et helt annet FBK lag som entret banen og FBK jentene vant 2 omgang med 11 – 4. og en soleklar 23 – 16 seier!

2 kamp mot Sarpsborg ble av det av det slaget som fort gir hjerteflimmer… Fra før har FBK en dårlig statistikk mot sarpingene, men med den oppturen og positive trenden laget har hatt fra i høst, visste vi det var mulig å slå de. Kampen startet på beste vis for FBK og de fikk effektivt stoppet sarpsborg sine skyttere. Frem til midtveis i 2 omgang så det veldig lyst ut, med en 5 måls ledelse til FBK, men så fikk vi en utvisning…. Sarpsborg satte 3 raske mål og plutselig var det en helt annen kamp. Det ble lagt ut frimerker og jentene måtte omstille seg til et helt annet spill. Tross høy temperatur, straffekast og dommeravgjørelser ikke alle var enige i,  klarte de å holde hodet kaldt og kampen endte i en fortjent 23-21 seier til FBK!

Rett og slett et fantastisk gratulerer til hele laget og den forvandling jentene selv og Sigvald har fått til siden starten i høst!

Dette ser lovende ut for resten av sesongen…