Juniorjentene klare for Bringserien! – Fredrikstad

Juniorjentene klare for Bringserien!

Etter tap på måforskjell i første kvallifiseringsrunde hadde jentene kniven på strupen i helgens siste kvalrunde som ble avviklet i Rygge.

Det var en spent gjeng som møtte Rygge i første kamp på fredags kveld. Etter etableringen av juniorlaget var nemlig Rygge det første laget jentene møtte i august og vi ble grundig slått med 7 mål. Nå var det tid for revansje og for en innledning til helgen!

Etter en litt forsiktig start, ledet FBK med 2 mål til pause. De spillte godt, men noen tekniske feil håpet vi ble rettet opp til neste omgang. Etter hvilen viste jentene virkelig var som bor i de. De taklet, løp og skjøt rett og slett Rygge i senk og med seier til FBK 29 – 18 kunne jentene møte på lørdag med litt lavere skuldre. Kanskje var dette litt for lave skuldre som gjorde at neste kamp mot Langhus ble en nervepirrende affære. Det haglet med tekniske feil, skuddbom og slurvete pastninger. Allikevel klarte jentene å ro i land en 22 – 21 seier og sikret et mentalt overtak i neste kamp mot Halden.

Nok et lokaloppgjør med litt nerver, men det var aldri tvil om hvor seieren ville havne. Mye av det slurvete spillet i forrige kamp var borte og jentene overbeviste med seier 28 – 15. Et glimrende utgangspunkt for siste kamp på søndag og mye skulle gå feil om ikke dette skulle holde helt inn.

FBK møtte et Slitu lag som egentlig ikke hadde noe å spille for. Dette bar kampen preg av og FBK hadde full kontroll hele veien. Med seier 26 – 14 var det bare å slippe jubelen løs. 4 strake seiere sikret puljeseier og bringseriespill i vinter. Med det er også et av sesongens mål innfridd for et nyetablert FBK junior, som på kort tid har markert seg som et av de beste lagene i distriktet. Dette gleder oss og vi ser frem til videre seriespill i Bringseriestart helgen 11 – 13 november.

Trykk her for mer info om Bring