God prestasjon – Fredrikstad

God prestasjon

Lørdag var det Postenligaens mest utfordrene bortekamp som sto på programmet. Larvik i Arena Larvik er en fryktet motstander som sjelden scorer under 30 mål på motstanderen.

Fredrikstad Ballklubb som nyopprykket lag, stod på ingen måter med lua i hånda, da stjernegalleriet til Larvik stod på motsatt banehalvdel. Fredrikstad startet bra, og ledet også på stillingen 1-2, og Larvik var tvunget til å ta time-out på stillingen 2-2.

Til pause var stillingen 12-6

2. omgangen ble nesten lik den første, hvor Fredrikstad stopper mye av det Larvik kommer med. Anført av en god Berglind, og et godt forsvar, slipper Fredrikstad inn kun 26 mål fra Larvik. Vi scorer kun 13 selv, og det ender med et 26-13 tap for et av verdens beste klubblag.

Kampfakta:
Larvik HK – Fredrikstad Ballklubb 26-13 (12-6)

Postenligaen, kvinner.
1367 tilskuere i Larvik Arena.

Målscorere FBK: Lisa F. Bernhardsen 4, Emilie Wernersen 3, Kine R. Kristiansen 2, Ida Wernersen 1, Kamilla Ersek 1, Kristine Roppestad 1, Martine Hovden 1.

Toppscorer Larvik: Heidi Løke 8.