Seier mot Levanger – Fredrikstad

Seier mot Levanger

Fredrikstad Ballklubb tok lørdag sin første seier i Postenligaen.

Lørdag var Levanger på besøk i Kongstenhallen, og jaktet desperat poeng. Levanger hadde 2 uavgjorte kamper og 3 tap, så langt i sesongen.

Oppladningen til kampen for Fredrikstad sin del, var langt fra optimal. Fredag brakk Lisa Bernhardsen et ben i foten, og lørdag morgen hadde Tone Hov Karlsen et uhell, så begge var uaktuelle til kampen.

1,5 time før kampen ble det derfor avgjort at Anette Hovind Johansen får sin debut for FBK, litt foran skjema.

Det var en jevn start på kampen, hvor lagene byttet på å lede frem til stillingen 9-9. Da kunne hjemmelaget trekke fra, og kunne gå til pause med en ledelse på 13-9.

I 2. omgang slapp hjemmelaget aldri fra seg ledelsen, og FBK vant sin første kamp i Postenligaen noenside 24-20.

Kampfakta:
FBK-Levanger 24-20 (13-9)

423 tilskuere i Kongstenhallen

Målscorere FBK: Emilie Wernersen 6, Martine Hovden 5, Kamilla Ersek 5, Linn Mangset 3, Ida Wernsersen 2, Katharina S. Olsen 2, Kristine Roppestad 1.

Toppscorer Levanger: Silje Marie Berget 6.