Det ble tøft i Bergen – Fredrikstad

Det ble tøft i Bergen

Søndag tok FBK jentene turen til Bergen, for bortemøte mot medaljekandidatene Tertnes. Tertnes spilte uavgjort mot Byåsen i forrige runde, så FBK jentene visste at det ble en tøff utfordring.

FBK startet kampen best og ledet 2-0 etter få minutter, men så kom hjemmelaget fort inn i kampen. FBK fulgte godt med det første kvarteret, hvor stillingen var 5-4 til hjemmelaget. Derfra og frem til pausen, stakk hjemmelaget fra, og kunne gå til pause med en ledelse på 12-6.

I starten av 2. omgang var FBK igjen gode, og kunne knappe inn på hjemmelaget. Etter 5 minutter av omgangen hadde FBK kjempet seg til 14-11. 3 mål bak var det nærmeste FBK kom opp på, og Tertnes vant til slutt 29-20.

Berglind ble kåret til FBKs beste spiller.

Neste kamp for jentene, er hjemme mot Sola den 2. oktober kl. 15.00.

KAMPFAKTA:
Tertnes – FBK 29-20 (12-6)

Postenligaen, kvinner
487 tilskuere i Haukelandshallen

Målscorerere FBK: Anette H. Hansen 6, Emilie Wernersen 4, Lisa F. Bernhardsen 4, Kamilla Ersek 3,
Katharina S. Olsen 3