Tap for Flint – Fredrikstad

Tap for Flint

Søndag var det duket for sesongens 2. runde i Postenligaen. Fredrikstad var på besøk i Tønsberg.

Fredrikstad startet bra, og var med de første 10 minuttene, til stillingen 3-3. Men etter det var det desverre kun hjemmelaget som fikk ting til å stemme, og Flint kunne gå til pause med en 14-6 ledelse. I andre omgang var Fredrikstad laget litt mere med, og tapte 2. omgang 16-14. Totalt ble det et 30-20 tap for sist års suverene vinnere av 1. divisjon.

Kampen var preget av mange personlige feil hos FBK, noe som sørget for at Flint kunne kontre inn veldig mange lette mål.

Nå har jentene en uke til neste kamp, borte mot Tertnes, som aspirerer til sølv i årets Postenliga.

Det er nok på hjemmebane jentene skal ta poeng i år, og neste hjemmekamp er 2. oktober mot Sola.

Kampfakta:
Flint – FBK 30-20 (14-6)

Postenligaen, kvinner
Ca. 700 tilskuere i Slagenhallen

Målscorerere: Kamilla Ersek 4, Linn Mangset 4, Lisa F. Bernhardsen 4, Martine Hovden 3, Tone Hov Karlsen 3, Katharina S. Olsen 1, Anette H. Hansen 1