Landslagsmålvakt – Fredrikstad

Landslagsmålvakt

Berglind Íris Hansdóttir har underskrevet en 2-årig avtale med Fredrikstad Ballklubb fra sesongen 2010/2011. Berglind spiller i dag for Islandske Valur, hvor hun har spilt siden hun var 12 år, bortsett fra sesongen 2006-2007, hvor hun spilte for SK Århus i den danske ligaen.

Berglind er 28 år og har spilt 95 A-landskamper for Island som er klare for EM i desember, hun har også 45 landskamper på yngre landslag.

Fredrikstad Ballklubb uttaler:

”Vi er veldig glade for at Berglind har valgt å spille for oss. Det var flere klubber som var interessert i henne, og at hun valgte oss er vi veldig tilfreds med.
Berglind er en kvalitetsmålvakt som kan bidra til å oppfylle klubbens målsetninger. Hun vil med sin erfaring fra internasjonale kamper, være med til å øke nivået på laget både til trening og kamper.”

Berglind uttaler:

”Jeg gleder meg til å spille for Fredrikstad Ballklubb, og hjelpe dem til å nå klubbens målsetninger. Jeg valgte Fredrikstad Ballklubb fordi satsingen de er i gang med, virker veldig spennende, og jeg har tro på at klubbens ambisjon om å etablere seg i Postenligaen vil lykkes. I tillegg har de et godt trenerteam neste sesong, noe som gjør at jeg kan utvikle meg videre som håndballspiller.”

Landslagssjef for Norge, Thorir Heirgeirsson uttaler:

”Berglind er en av Islands beste keepere gjennom tidene, og er en toppkeeper som fort kan vise seg å bli en av Postensligaens mest solide sisteskanser. Det er et scoop at Fredrikstad Ballklubb nå har sikret seg Berglind, som med gode prestasjoner gjennom mange år på klubb og landslag, har bevist at hun holder et høyt nivå.”